Tips til den gode salgsannonce

Grundig beskrivelse
Det er vigtigt at du er omhyggelig når beskrivelsen af dit koncept skal udarbejdes. Jo flere informationer og detaljer din beskrivelse indeholder, jo større er chancen for at du ikke skal bruge unødig tid på potentielle købere som alligevel springer fra når du fremlægger yderligere information.

Dokumentation
Vis dokumentation for de tal du opgiver. At kunne dokumenterer eventuel omsætning, besøgstal eller lignende øger din troværdighed som sælger, og øger samtidig dine cancer for succesfuldt salg.
Besøgstal bør altid dokumenteres indledningsvis hvorimod omsætning, nøgletal og leverandøraftaler som for nogle kan være følsomme informationer, bør i visse tilfælde først dokumenteres når potentiel køber vurderes at være seriøs.

Beskriv mulighederne
Som sælger bør du altid gøre opmærksom på de muligheder som du ser i konceptet. Et godt eksempel kan være en webshop som kan øge sin indtjening ved at have de rette leverandørkontakter. Du har måske ikke kontakten fordi leverandøren også kræver en fysisk butik, men er det tilfældet for en ny ejer kan dit koncept på sigt have mere potentiale end en læser af din annonce først antager.
Bemærk at potentiale ikke altid er ensbetydende med at dit koncept også er mere værd når det skal værdiansættes, men det vil altid hjælpe til med at vække potentielle køberes interesse.

Anvend et billede
Selvom det ikke virker afgørende for om et koncept vækker en potentiel købers interesse, er det det mest iøjefaldende element i en annonce når vores mange potentielle købere kigger vores lister igennem. Den selvsamme køber som ikke klikker på din annonce fordi andre annoncer tager blikfang, kan være netop den køber som er villig til at betale prisen.

Sæt til salg allerede i dag!

Sælg dit Website, Webshop, Domæne eller App. Hurtigt og let.

Opret annonce